Image
Vladislav Hanák

Vystupte z řady. I podcast může být účinným nástrojem byznysu

Vystupte z řady. I podcast může být účinným nástrojem byznysu

Ve chvíli, kdy někdo představuje nekonečné možnosti dnešních AI technologií, máme tendenci trochu pozapomenout, že na obou koncích každého byznysu a každého vztahu stojí člověk z masa a kostí. A právě jeho kreativita, originalita nebo charisma může do světa anonymizovaných a digitalizovaných vztahů přinášet onen „faktor X“.

Jeden příklad za všechny? Vladislav Hanák ze společnosti ADEOS, který se rozhodl polidštit tak složitá témata jako finanční controlling, alokace provozních nákladů, konsolidace holdingových struktur nebo forecasting s využitím nejnovějších technologií IBM. A kromě toho, že je aktivní na LinkedIn, kde primárně nemluví o technologiích, ale o konkrétních praktických řešeních, se pustil do vlastního podcastu FORECAST, který je znovu o lidech. A ne ledajakých – v prvních epizodách mluvili klíčoví manažeři firem Mattoni 1873, Raiffeisenbank, AURES Holdings nebo Notino.

Image
Vladislav Hanák
Vladislav Hanák svým podcastem FORECAST oslovuje především finanční ředitele firem.

Jasně, podcast v roce 2024 už nezní jako objevení Ameriky. Ale když máte drajv a dokážete ho dělat opravdu dobře (a to Vladislav Hanák opravdu dělá, protože jeho pohotové moderování i technika snese přísná měřítka), můžete získat nejen konkurenční výhodu u svých zákazníků, ale i zajímavou poslechovost nebo vysokou znalost vaší značky. A také zajímavé prostředky od distributora, který vám pomůže s financováním i větším dosahem.

Když se chce, finance se najdou

„Nechceme se pýřit něčím, co není naší zásluhou, protože na začátku byla odvážná strategie Vladislava Hanáka, který chtěl vystoupit z komfortní zóny a sám se stát tváří projektu. Ale ve chvíli, kdy můžeme pomoci – ať už dosahem, obsahem, finančním zajištěním a reportováním do IBM nebo rozšířením zákaznické báze – jsme připraveni celý projekt dotáhnout ještě o kus dál,“ říká Filip Pavlíček, který se o značku IBM dlouhodobě stará z pozice produktového manažera v TD SYNNEX.

A Simona Tomaníková, která má v IBM týmu tyto inovativní přístupy na starosti, jej doplňuje: „Mnoho vendorů i partnerů od nás očekává spíš klasické a repetitivní akce, kdy dokážeme pro produkty hledat potenciální zájemce a rozšiřovat komunitu kolem značky nebo kolem samotného partnera. Ale my máme už od doby covidu konkrétní zkušenosti i zajímavé prostředky na ucelenou propagaci v oblasti digitálních médií, eventů i klasických forem marketingu. V tomto případě je to vždy o nápadu – může jít o konferenci, netradiční workshopy a webináře – nebo právě podcast či napojení na influencerskou komunitu. Dokážeme partnery podporovat dlouhodobě a finanční prostředky, které na takové projekty můžeme uvolnit, nejsou rozhodně zanedbatelné. U IBM to dříve nebylo zcela běžné, ale v posledních letech se situace radikálně mění.“ 

Sky is the limit

Ale zpět k Vladislavu Hanákovi, který hosty otevřeně zpovídá. A v podcastech si kolikrát dovoluje jít na hranu, když se ptá na úroveň „Excel Hell“ v jednotlivých firmách nebo se ptá, jestli je pro ně „forecasting“ sprosté slovo. Ten si během čtyř dílů vybudoval kolem sebe zajímavou komunitu posluchačů, zejména z řad lidí, kteří mají na vizitkách často třípísmennou zkratku CFO. A právě na tuto cílovou skupinu se dá poměrně snadno zaměřit dalšími online nástroji – typicky prostřednictvím profesní sociální sítě LinkedIn nebo geograficky cílené reklamy, jež míří na ty správné firmy.

Nad rámec leadové kampaně tak buduje komunitu s networkingovým potenciálem, což je v době, kdy se vztahy často anonymizují, výrazný trumf. „Standardní způsoby komunikace stále fungují a ještě nějakou dobu fungovat budou, protože sofistikovaný online a široké databáze pomáhají poměrně účinně hledat vhodné partnery napříč trhem – a my známe stovky až tisíce lidí, které dokážeme efektivně propojit. Ale pak je tu celá řada inovativních přístupů a je škoda je nevyzkoušet. V tomto ohledu pro nás neexistují hranice. Ať už za námi partner přijde s konferencí, podcastem, YouTube streamem, koncertem či kulinářskou show, jsme vždycky připraveni to maximálně podpořit,“ uzavírá Simona Tomaníková.

Podcast FORECAST najdete na webu společnosti ADEOS a ve všech podcastových aplikacích.

 

Co si přečíst i toto?

Na jedné straně je to nejmladší divize v rámci TD SYNNEX. O jejím vzniku se rozvířila debata půldruhého roku zpět. Na druhou stranu už od té doby pochytala nebo se potkala se spoustou velkých a dravých ryb – řeší SAS, Veritas, Veeam, Pure Storage, Wasabi nebo OpenText.

„Distribuce se musí měnit a začít zavádět nové věci, ale tou pravou výzvou bude přestat dělat staré věci,” říká Pavel Klimuškin, VAD director společnosti TD SYNNEX. V nedávném rozhovoru pro Channelworld prohlásil, že přichází doba distribuční.

Možná už jste o Trasku slyšeli. Pokud ne, pak je to věčná škoda, protože tahle česká IT firma se nezastaví tam, kde většina ostatních. Málokdy se například stane, že by CEO společnosti prohlásil: „Pro další růst potřebujeme nové vedení,“ a najal místo sebe ostříleného globálního manažera.

blog
Know-how rozhoduje
Technologie. Distribuce. Spolupráce.

Jsme váš TD SYNNEX.