Image
reportáž AWS

AWS představoval budoucnost AI. Co slyšelo naplněné O2 universum?

AWS představoval budoucnost AI. Co slyšelo naplněné O2 universum?

Jedna otřepaná teze ze sociálních sítí říká, že když do názvu konference přimícháte slovo umělá inteligence nebo zkratku AI, automaticky se zdvojnásobí počet lidí, kteří se na akci přihlásí. Česká pobočka Amazon Web Services (AWS) takovou věc dělat nemusela – svoji konferenci nazvala lakonicky AWS Cloud Day 2024. Přesto bylo ve středu 23. října O2 universum našlapané. Protože když o umělé inteligenci a cloudu mluví jednička a tradiční trendsetter v rámci inovací, je zájem o akci enormní i bez marketingových berliček.

„Zcela upřímně, mám z dnešního dne hroznou radost,“ hlásí nám také Tibor Kolejak, country manager AWS pro Českou republiku, když s ním o půl čtvrté odpoledne děláme rozhovor, který si na tomto webu budete moci už brzy přečíst.

„Přece jen – českou pobočku jsme otevírali teprve před třemi lety, ještě v časech tuhého covidu. A dnes je tu plný sál. Je tu možná o třicet nebo čtyřicet procent lidí víc než vloni, aniž bychom udělali něco revolučního. Ukazuje se, že i v nabitých kalendářích v rámci hodně vytížené IT komunity, lidem stojí za to za námi dorazit. Včera jsme navíc měli partnerskou akci – a i na ni přišlo skoro 90 % registrovaných, což je dobrý signál, že jim to v rámci byznysu dává smysl a že jsme připravili program s přidanou hodnotou, kterou si odtud můžou odvézt.“

Samotná konference v O2 universu také byla po celý den rozdělena hned do pěti sálů a čtyř různých úrovní. V rámci takzvaných ‚breakout stagí‘ si mohli lidé po celý den vybírat program podle své aktuální technologické úrovně. 100 byla určena spíše startupům či menším firmám, 400 pak už byla zaměřena na špičkové enterprise experty.

Všichni se pak potkali v deset hodin na úvodní hodinové keynote řeči, na kterou si Tibor Kolejak přizval na pódium také Anu Sharma, která řídí Amazon Bedrock Experiences and Tools; Lucii Rehák Novotnou z mimořádně úspěšného startupu Resistant AI či Kláru Starkovou, COO ve společnosti Moneta Money Bank.

Technologie je až na posledním místě

Ale zpátky k AI revoluci, o níž konference navzdory svému cloudovému označení byla především. Zatímco cloud byl před patnácti lety buzzword a dnes je všudypřítomnou realitou, AI tato cesta teprve čeká a nikdo netuší, kde jsou její limity. „Chcete-li AI, musíte mít data,“ vysvětloval hostům konference Tibor Kolejak. „Správná, strukturovaná, relevantní. Jen tak vám bude přinášet výsledky,“ doplnil vzápětí.

Následně hovořil o customer-centric přístupu, který je pro spolupráci s AWS typický. „Nás v prvním kroku nezajímá technologie a už vůbec ne potenciální marže. Jdeme vždy od problému a možností toho daného zákazníka. Pokud budeme chtít rychlý zisk, o status jedničky na trhu přijdeme. Důvěru u zákazníka máme jen jednu jedinou, proto musíme navrhnout napřed smysluplné řešení a teprve v posledním kroku říct, jaké konkrétní technologie se o jednotlivé části postarají,“ doplnil.

Image
Konference proběhla v O2 universum
Konference proběhla v O2 universum.

Co také zaznělo:

Už není otázka, jestli AI potřebujete, ale odkud začít. My jsme tu pro všechny. Od startupů až po Netflix, Adobe nebo banky.

Ana Sharma, Director of Amazon Bedrock Experiences and Tools

Abychom byli schopni ochránit peníze, potřebujeme vyhodnotit podezřelé transakce během vteřin. To bez velkých dat, AI a špičkového výkonu technologií není možné.

Lucie Rehák Novotná, Head of AML & Fraud Solutions Engineering, Resistant AI

Příští rok budeme mít drtivou většinu systémů díky AWS v cloudu. Pak budeme schopni nabízet zákazníkům personalizované služby v reálném čase. 

Klára Starková, Chief Operating Officer, Moneta Money Bank

Ekosystém a vše, co se týká AWS, se v posledních letech rozvíjí raketovým tempem. Data, digitalizaci, cloudové služby a AI potřebují malí i velcí hráči, proto jsme rádi, že jsme klíčovým distribučním partnerem a můžeme poskytnout naše partnerství, expertízu nebo vzdělávání. I proto jsme dnes tady a moc si celý den užíváme.

Michael Trousil, Business Unit Manager, TD SYNNEX

Co si přečíst i toto?

Když jsme se před nedávnem ptali Vladimíra Michálka, který řídí business unit Dell u TD SYNNEX, na to, co ho na značce fascinuje, odpověděl mimo jiné: „Pro mě je to výrobce, který nemá na trhu konkurenci, a to co se týče šíře portfolia i způsobu, jakým Michael Dell přemýšlí a jak

PanzerGlass jede bomby. I díky týmu v TD SYNNEX, který si před lety vzal tuto značku pod křídla. Nejen distribučně, ale také marketingově, protože se o rozvoj tohoto dánského brandu stará parta kolem Tomáše Hampla, Tomáše Vaníka nebo Honzy Dvořáka sama.

Ačkoliv se kolem půl šesté začala nad Císařskou loukou honit mračna, tradice dobrého počasí se na TD SYNNEX FEST nakonec udržela. O chvíli později se totiž znovu ukázalo slunce, které podtrhlo mimořádně pohodovou atmosféru tradičního zářijového setkání IT komunity pořádaného distributorem TD SYNNEX. Účast byla opět obrovská – akci navštívilo 767 hostů.

blog
Know-how rozhoduje
Technologie. Distribuce. Spolupráce.

Jsme váš TD SYNNEX.