Image
PanzerGlass

‚Na zdraví‘ se dánsky neříká ‚Hængenosser‘ aneb skvělý český příběh značky PanzerGlass

‚Na zdraví‘ se dánsky neříká ‚Hængenosser‘ aneb skvělý český příběh značky PanzerGlass

Jako by nestačilo, že se jeden představí jako Tom a druhý také jako Tom. Oba dva pojí mnohem víc než jen jméno. Do firmy nastoupili dávno v časech, kdy se nejmenovala TD SYNNEX, ale Tech Data. Oba před deseti lety, jen měsíc po sobě. Ale to nejlepší na Tomáši Hamplovi a Tomáši Vaníkovi je stejně jejich sehranost, nakažlivá radost ze života a hurónský smích, když mluví o své milované značce Panzerglass. Na českém trhu ji pomáhali zavést a poslední roky se radují z toho, jak jim neustále roste pod rukama. Tak zábavný rozhovor mockrát nevedete.

Traduje se, že se dánský PanzerGlass dostal do České republiky přes španělskou Barcelonu. Co je na tom pravdy?

Hampl: Je to tak, Víťa (Vojtěšek, dnes ředitel produktového marketingu) by nám dal, kdybychom ho nezmínili. To on před lety vyjel do Barcelony a viděl tam stánek, kde chlápek po celou dobu veletrhu bušil kladivem do telefonu až všem došel ibuprofen na bolení hlavy. Zaujalo ho to a začal zjišťovat, jak tvrzené sklo pro mobilní telefony dostat i k nám do České republiky, kde takový produkt chyběl. Zjistili jsme, že značku máme v Německu a na německých skladech. A tam už jsme naskočili my a s Vítkem postavili základní kameny příběhu jménem PanzerGlass.

Jak konkrétně?

Vaník: Přemýšleli jsme, jestli má PanzerGlass šanci na českém trhu uspět. Udělali jsme studii, začali mluvit s potenciálními zákazníky. A zjistili, že ano. Tak jsme si ji vzali pod křídla.
Hampl: To se psal rok 2014 a my jsme absolutně netušili, že by tahle značka mohla tak neuvěřitelně vyrůst a stát se vlastně synonymem pro kvalitní ochranná skla.

Co byl tehdy váš milník?

Vaník: Nečekali jsme nic velkého, a tak jsme se radovali z každého malého krůčku. Když jsme ale podepsali smlouvu s firmou T-Mobile, uvědomili jsme si, že to může být docela velké. 
Hampl: A po roce a čtvrt se nám podařilo prodat 10 tisíc kusů. To jsme slavili jako blázni, co se nám podařilo za majstrštyk. Dneska takové číslo děláme v řádu pár týdnů.

Image
PanzerGlass je dnes synonymem pro kvalitní ochranná skla
PanzerGlass je dnes synonymem pro kvalitní ochranná skla

To vás v Dánsku museli milovat.

Vaník: Tohle je na PanzerGlass skvělé. Komunita, která ho obklopuje, je úžasná. Skvělí jsou výrobci přímo v Dánsku. Mají podobný smysl pro humor jako my, jsou trochu divocí a rádi se baví. Například když jsme si na prvním večírku společně přiťukávali drinkem, ptali jsme se, jak se řekne dánsky „na zdraví“. A oni řekli: Hængenosser. Od té doby pokaždé, když jsme dorazili do Dánska, tak jsme si tímto slovem suverénně připíjeli se známými i neznámými. Bohužel jsme po sedmi letech zjistili, že ve skutečnosti křičíme něco ve smyslu „povislý pytel starého muže“.
Hampl: Tak jsme aspoň nechali vyrobit reklamní pásky ke kalhotám s tímto dánským nápisem a ty pak dali klukům z PanzerGlass k Vánocům, aby je hrdě nosili nad svou chloubou. Ale zpátky ke komunitě. Máme hrozně rádi celý svět kolem této značky. Čeští reselleři k nám nikdy nechodili s napřaženou rukou a neptali se, co jim nabídneme. Naopak, často to byli oni, kdo chodil s nápady. 
Nejspíš je produkt také baví, proto ho pomáhají rozvíjet společně s námi a dávají do toho vlastní energii a nápady. A chceme, aby to bylo cítit nejen z nás, ale také z naší komunikace nebo našich akcí.

Ta radost, která z vás čiší, je upřímná a až nakažlivá. Čím to, že vás osobně právě značka PanzerGlass tak naplňuje?

Hampl: Cítím, že je to tak trochu naše dítko. My vedle toho děláme i celou řadu dalších značek, i ty máme rádi, ale většinou k nim nemůžeme vymýšlet celý marketing, prodejní kanály nebo akce. Tady jsme majiteli celého byznysu, řídíme si strategii, sami budujeme komunikaci. Často jsme to my, kdo je ve stáncích na akcích. Musíme myslet nejen na to, jak zaujmout resellera, ale především na koncové zákazníky. Bylo (a pořád to je) něco, co mě ohromně posouvá, učí a nakopává. Nesmím zapomenout na náš terénní tým Honzu a Terku, kteří přebrali DNA PanzerGlass a denně ho šíří v prodejnách našich partnerů.
Vaník: Mám to stejně. Svého času mi tady ve firmě nabídli povýšení, ale já jsem si říkal, že by byla hrozná škoda, kdybych s nástupem na vyšší pozici přišel o PanzerGlass. Naštěstí se to nakonec vyvrbilo tak, že jsem mohl skloubit obojí. Ale kdyby to možné nebylo, asi bych si vybral naše „dítě“. Nechtěl jsem přijít o to, co mě nejvíc baví.

Pojďme k produktu jako takovému. Čemu vděčí PanzerGlass za to, že se mu i po těch letech stále daří růst?

Hampl: On je opravdu špička. Pokud nechcete to nejlevnější sklíčko, které je na trhu k mání, ale pídíte se po vlastnostech, zákonitě u PanzerGlass skončíte. Oproti konkurenci je často více než dvakrát tak odolný. Při zátěžových testech vždycky vydrží nejvíc. Pády z největších výšek, dopady těžkých předmětů. Do toho je to typický produkt skandinávské školy, proto se u něj myslí i na udržitelnost. Například část z výtěžku společnosti míří na čištění oceánů a pláží, každé balení má FSC certifikát a letos jsme zredukovali obalové materiály až o 60 %. Již nyní máme sklíčko vyrobené z 45 % tříděného odpadu a asi mohu prozradit, že náš cíl je se dostat na 100 %, a to ve velmi krátké době.

Image
PanzerGlass obklopuje komunita skvělých lidí
PanzerGlass obklopuje komunita skvělých lidí

Existují u takového produktu vůbec nějaké trendy? Nejodolnější už je, co dál je možné vymýšlet?

Vaník: Kromě udržitelnosti, na kterou dnes slyší kromě přesvědčených zákazníků především ve velkých firmách, se PanzerGlass hodně soustředí na ochranu zdraví a zlepšení vlastností samotného displeje. Snaží se chránit oči uživatelů pomocí filtru modrého světla. To sice dělají i někteří konkurenti, ale za cenu velkého zažloutnutí obrazovky. PanzerGlass je v tomto ohledu zase o kus dál, barvy na displeji se prakticky nemění. Přitom ve skle je zároveň ještě druhý – antireflexní – filtr. Tentokrát se povedlo snížit odrazivost okolí na lesklém ochranném skle, kterého si na telefonu prakticky nevšimnete. Evidentně je kam růst a co posouvat.

Dovolte mi trochu potměšilou otázku. Není to tak, že jste si na sebe svými vlastními výsledky upletli bič? Přece jen, když jste před devíti lety začínali, byla každá stovka prodaných kousků velký úspěch. Dnes jste v situaci, kdy prodáváte malé statisíce kusů a všichni určitě očekávají, že letos zase o kus porostete…

Hampl: Možná by to tak mohlo vypadat, ale my máme radost z našeho růstu i zdravého růstu našich partnerů. Ti nejsou pod tlakem a věříme, že s radostí sledují rostoucí čísla spolu s námi.

Kolik prodaných kusů je pro PanzerGlass na českém trhu vůbec limit?

Hampl: Když budu absolutní snílek, tak vám řeknu statistiku, že každý rok se na českém trhu prodá asi 2,6 milionu nových telefonů a každý z nich je potenciál pro PanzerGlass.
Vaník: Reálně bychom byli výhledově nadšení z růstu k větším statisícům kusů. Ale nejde jen o obrat. Mnohem důležitější pro mě osobně je, aby nás to dál bavilo. A měli jsme radost z toho, s kým to děláme a jak. Chodit do práce s tím, že se těšíme na to, co zase vymyslíme.
Hampl: A je pravda, že v tomto ohledu fakt skvěle fungují naši partneři. Například nám nahrála do karet možnost koupit si mobil společně s tvrzeným sklíčkem na splátky. A samozřejmě také koupěschopnost Čechů, kteří jsou ochotni si navzdory krizi za kvalitní telefon připlatit. Ve chvíli, kdy máte kvalitní telefon, tak prostě chcete, aby byl dobře chráněný.

Vaník: Samozřejmě ještě nejsme tak daleko jako ve Skandinávii nebo v západní Evropě, kde je majoritní podíl Apple iPhone a Samsung Galaxy S, ale i my Češi už si potrpíme na kvalitní technologie.

Co si přečíst i toto?

„Distribuce se musí měnit a začít zavádět nové věci, ale tou pravou výzvou bude přestat dělat staré věci,” říká Pavel Klimuškin, VAD director společnosti TD SYNNEX. V nedávném rozhovoru pro Channelworld prohlásil, že přichází doba distribuční.

I zdánlivě dokonalá ochrana firemního perimetru může mít trhlinky. Firewally na vstupu do datacentra pak ani nemusí zaznamenat škodlivý pohyb uvnitř, v east-west provozu mezi jednotlivými součástmi sítě. Nové switche Aruba CX 10000 umožňují pokročilé bezpečnostní řešení rozprostřít skutečně do všech segmentů sítě a bránit vnitřním útokům.

V TD SYNNEX Czech Republic pracuje zhruba 450 zaměstnanců, z toho 250 v pražské kanceláři a 200 v logistickém skladu v Boru u Tachova. Velká část z nich se během přijímacího pohovoru pravděpodobně potkala s šéfkou HR oddělení Petrou Komárkovou, která působí v TD SYNNEX už od června 2015.

blog
Know-how rozhoduje
Technologie. Distribuce. Spolupráce.

Jsme váš TD SYNNEX.