Při vší úctě k českému velikánovi Járovi Cimrmanovi panuje v TD SYNNEX přesvědčení, že budoucnost patří cloudu, spíš než aluminiu. Důkazem, že TD SYNNEX považuje tento segment za strategický, je založení nové divize Cloud. Šéf divize Michael Trousil popisuje, jaké přednosti přináší zastoupení tří největších cloudových platforem obchodním partnerům.
TD SYNNEX má jako jediná na trhu v portfoliu tři největší cloudové providery na světě. Proto jste založili speciální cloud divizi?
Nejen proto. Strategickým cílem TD SYNNEX je být „cloud and security driven“ distributorem. To znamená, že za klíčové považujeme právě segmenty cloudu a bezpečnosti. TD SYNNEX aktuálně v Česku zastupuje tři největší cloudové hráče, tedy AWS, Microsoft Azure a Google Cloud. Tuto nabídku je třeba náležitě obsloužit, a proto budujeme specializovaný tým, v němž budou mít provideři obchodní i technické zastoupení.
Druhým důležitým úkolem naší divize je provázat a koordinovat nabídku cloudových služeb i s dalšími velkými vendory z TD SYNNEX portfolia.
Co si pod tím představit?
Vycházíme z aktuálního modelu, jakým se cloudové služby doručují zákazníkům. Doby, kdy se bez rozmyslu přesunul workload z on-premise do cloudu (tzv. Lift & Shift) už jsou pryč. Trendem jsou hybridní řešení, kdy firmy využívají z každého světa to nejlepší. Proto má logiku, aby na určitém projektu spolupracovala naše divize třeba s divizí HPE nebo Cisco. Cloud určitě nebude brát ostatním divizím byznys, spíš usilujeme o symbiózu.
Kolik má TD SYNNEX nyní partnerů, kteří nabízejí cloudové služby?
Partnerů napříč cloudy je několik set a pořád přibývají noví. A to právě proto, že u nás najdou všechny tři hyperscalery. Tři velcí cloudoví hráči mají podobnou strategii – využívat pro nabídku svých služeb právě distributory. Přímo u sebe si drží skutečně jen top partnery s nejvyššími certifikacemi a velkými obraty, které jsou schopní obsloužit. Pokrytí ostatních partnerů svěřují distributorům.
Nemohou se důrazem na cloud cítit ochuzeni tradiční partneři?
Určitě ne, protože pro ně je cloud také příležitostí. Nikomu neříkáme, aby přestal prodávat „železo“. Naopak tradiční partnery přesvědčujeme, že cloud je šancí, jak si významně rozšířit portfolio třeba i o stovky produktů najednou.
Co získávají partneři, když se rozhodnou rozjet cloudový byznys s TD SYNNEX?
Spojení s námi představuje nejrychlejší způsob, jak naskočit do cloudového segmentu. Partner nemusí absolvovat žádný složitý certifikační proces, může začít prodávat prakticky ihned.
Partner navíc prostřednictvím TD SYNNEX získává okamžitý přístup k fondům, pobídkám či programům providerů. Příkladem mohou být různé programy akcelerace přechodu do cloudu, ke kterým se menší partner bez spolupráce s námi prakticky nedostane.
Nezanedbatelnou předností je i fakt, že jako partner máte lokální kontakt v Česku a komunikujete v češtině. Vedle toho TD SYNNEX zřídila pro cloudové služby celoevropské Cloud Center of Excellence, které sdružuje ty největší odborníky. Takže i český partner může v případě potřeby využívat expertní služby tohoto centra.
Laikovi připadá nabídka, že největších cloud providerů je obdobná. Není lhostejné, zda máte v portfoliu jednoho nebo všechny tři hyperscalery?
Rozhodně ne. Byť se může zdát nabídka dost podobná, má každý z cloud providerů vlastní unikátní přidanou hodnotu. Ostatně u již zmíněných hybridních řešení je velkým tématem multicloud, tzn. využívání více než jednoho cloud providera. Situace, kdy máme v portfoliu všechny tři, dovoluje partnerům vybírat pro své klienty vždy ty nejlepší služby a optimalizovat náklady na spotřebu cloudu.
Hovořil jste o přílivu nových partnerů. Týká se i těch tradičních, kteří byli dlouhá léta zaměření na on-premise řešení?
Když se podívám do ostatních divizí, nenajdu snad ani jednu, kde by „tradiční“ výrobci nepřicházeli s řešeními, která jsou nativně propojena s prostředím hyperscalerů, či dokonce vlastními „as a service“ modely. Jestliže tyto firmy s miliardovými obraty vnímají přítomnost cloudu a reagují na ní, nevidím žádný důvod, proč by naši partneři neměli také.
Co si přečíst i toto?
Třiadvacet let platila v české IT distribuci jednoduchá rovnice. Jan Rosenbaum rovná se stoprocentní péče o značku Hewlett Packard Enterprise. Společná jízda začala v červnu roku 1999 v M.S.D., dalších osm let fungovala pod vlajkou Servodata, sedm let pokračovala v Avnetu a navázalo dalších sedm let v TD SYNNEX. Skončila symbolicky třiadvacítkou.
Společnost HPE uvedla na trh novou řadu bezdrátových přístupových bodů HPE Aruba Networking 730 AP. Jedná se o první vlaštovku v rámci Wi-Fi 7 portfolia. Nejmodernější Wi-Fi přírůstek zapadá do aktuálního trendu poskytování vysokokapacitního bezdrátového připojení.
Schválně: jak dlouho uplynulo od první verze OpenAI a veřejně dostupného jazykového modelu ChatGPT? Je to jen něco málo přes rok a půl. Přesto máme pocit, že všichni „žijeme“ s umělou inteligencí už dlouhé roky. A tak je to dnes v oblasti IT se vším. Vývoj jde dopředu tak rychle, že mnoho inovací se nestihne na trhu ani etablovat, a už je předhání jiná.